روش تدریس جمع فرآیندی – پایه سوم ابتدایی

روش تدریس جمع فرآیندی – پایه سوم ابتدایی

روش تدریس جمع فرآیندی – پایه سوم ابتدایی

جمع فرایندی
رفتم به باغی دیدم کلاغی ، سنگا براشتم، زدم به بالش، بالش خون اومد، بردمش دکتر، دکتر دواش داد، اب انار داد ، رفتم بالاتر دیدم ماهیگیر ، گفتم ماهیگیر به ماهی بگیر، رفتم بالاتر دیدم تیرانداز، گفتم تیر انداز یه تیر بنداز، رفتم بالاتر دیدم قورباغه، گفتم قورباغه دماغت چاقه، رفتم بالاتر ، دیدم مارمولک ، گفتم مارمولک عیدت مبارک.
سلام بچه های عزیزم صبح به خیر . حال همگی حوبه؟ همه بجه ها هستند، خدا را شکر.
بچه های عزیزم امروز می خوام یه داستان واستون بگم. یه روزی آقای ۳۲۵۲ و ۲۶۲۷ تصمیم می گیرن برن پارک . عددها را روی تخته می نویسم
۳۲۵۲
۲۶۲۷
بجه ها کی می تونه بگه ۳۲۵۲یعنی چی؟ آفرین دختر گلم یعنی ۳۰۰۰+۲۰۰+۵۰+۲ . حالا زهرا خانم بگه ۲۶۲۷ یعنی چی ؟ آفرین عزیزم یعنی ۲۰۰۰+ ۶۰۰+۲۰+۷.
رفتن تا رسیدن به پارک که یه دفعه ۶۰۰ و۲۰ و ۷ گفتند ما می خواهیم بریم؟ مغازه خوراکی بگیریم و از هم جدا شدند و اشاره به اعداد روی تخته سیاه می کنیم و میگیم ۶۰۰ و ۲۰ و ۷ رفتند و بقیه به داشتن ادامه دادن و دور بقیه که ۳۲۵۲ و ۲۰۰۰ هستند خط می کشیم به طوری که شکل یه چکمه میشن. رفتند تا رسیدند به تاب. همین که خواستند سوار تاب بشن مامور تاب اومد و گفت شما نمی تونید دونفری سوار تاب بشید .باید یه نفر سوار تاب بشه. گفتند ما می خواهیم باهم سوار بشیم. چندبار بگم نمیشه. یه دفعه علامت + که از اونطرف رد میشد صداشون را شنید و گفت من میام مشکل شما را حل می کنم. بجه ها کمی فکر کنید و به من بگید علامت + چطوری می تونه مشکل این دو عدد را حل کنه؟
آفرین دختر گلم. علامت + میاد وسطشون با هم جمع میشن و یکی میشن و دو عدد ۳۲۵۲و ۲۰۰۰ را با هم جمع می کنیم و روی تخته می نویسم . ۳۰۰۰ و ۲۰۰۰ چند میشه ۵۰۰۰ و ۲۵۲ چند میشه ۵۲۵۲ . آفرین دخترهای گلم ۵۲۵۲ مشغول تاب بازی بودند که یهو سر و کله ۶۰۰ شکمو پیدا شد. گفت منم می خوام بیام ناب بازی . اما مامور پارک بهش گفت نمیشه که این دفعه هم علامت + اومد و گفت ……. چی گفت بچه ها ؟ آفرین گفت من میام بین ۵۲۵۲ و ۶۰۰ باهم جمع بشین و یکی بشید .
۵۲۵۲
+ ۶۰۰
———–
۵۸۵۲
عملیات را روی تخته انجام میدیم و داستان را ادامه میدیم که بعد سر و کله ۲۰ باادب پیدا شد اون هم با کمک + یکی شدند
۵۸۵۲
+ ۲۰
————-
۵۸۷۲
عملیات را روی تخته سیاه انجام میدیم و داستان را ادامه میدیم که ور این موقع سر و کله ۷ شیطون پیداش شد و اون هم با کمک + با بقیه یکی شد و سوار تاب شد
۵۸۷۲
+ ۷
————–
۵۸۷۹
عملیات را روی تخته می نویسیم . چند مثال دیگه با کمک فراگیران روی تخته انجام میدیم.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید