ظرافت های معلم در مورد شوخی های فراگیران

ظرافت های معلم در مورد شوخی های فراگیران

ظرافت های معلم در مورد شوخی های فراگیران

 

علم خوب با فراگیران صمیمی تر است تا فراگیران با او

 

1-قبل از هر نکته ای ، دید و نگرش معلم نسبت به شوخی و طنز فراگیران مثبت باشد و تصور نکند که آنان قصد دارند از این طریق کلاس را به هم بزنند.

 

2-در صورتی که طنز و شوخی مناسب باشد ، معلم نیز او همراهی کرده و به آن طنز بخندد . این ظرافت موجب ارتباط قلبی و دوستانه ی بیشتری با فراگیران می شود ، جو و فضای عاطفی کلاس تغییر می کند ، و تمرکز حواس فراگیران نسبت به مطالب درسی بیشتر خواهد شد.

 

3-در بعضی موقعیت ها ، معلم میتواند با طنز و شوخی فراگیران راحت و روان برخورد کند. برای مثال :

فراگیر : آقا اجازه ، برق رفت !

معلم : نه برق نرفت ، یادم رفت .

 

4-در صورتی که طنز و شوخی نامناسب باشد . معلم سعی کند به آن جهت دهد . برای مثال :

معلم : پاسخ این مسئله را چه کسی می داند ؟

یک فراگیر : آقا ، دشمن

معلم : نه من از دشمن سؤال نکردم ، من از دوستانی مانند شما پرسیدم !

 

5-در بعضی موقعیت ها ، معلم نسبت به گفته و طنز فراگیر اغماض و چشم پوشی کند.

 

نکات کاربردی برای معلمان و اساتید در وب سایت بهار علم

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید